8. 11. 2010.

MALA PRIČA

Na trostrukom CD – u Nade Knežević se je greškom našla pesma „Sad kad te volim“ u izvedbi nepoznate pevačice, ali ne i jedan od najlepših jugoslovenskih šlager – džez hitova, koji po atmosferi neodoljivo podseća na „zalutalu“ kompoziciju. Reč je o numeri „Mala priča“ istaknutog džez muzičara Milana Kotlića (1921 - ?), koji je nekoliko puta pominjan na blogu, budući da je često sarađivao sa gospođom Knežević početkom šezdesetih.


Kotlićeva muzika, bazirana na autentičnom džezu, jeste vrlo specifična, slušljiva, topla i opuštajuća, i zbog toga su mnoga dela iz njegove radionice svojevremeno uživala veliku popularnost, a danas se smatraju evergrinom. Milan je pripadao prvoj posleratnoj generaciji beogradskih džezera i bio je jedan od utemeljivača jugoslovenske zabavne muzike. Inspiracio je pronalazio u džez standardima i mjuziklima, isključivo stvarajući numere namenjene domaćoj publici. Tako su nastali biseri poput kompozicija „Moja najlepša zvezda“ (Stjepan Jimmy Stanić, Boba Stefanović), „Neko ko šapće“ (Lola Novaković, Gabi Novak) „Dok je bila tu“ (Dušan Jakšić, Arsen Dedić), a Kotlić je, uz Kraljića, postao autoritet u svom žanru. Ne odstupajući od svoje naklonosti velikim džez orkestrima i sledeći Kaunta Bejzija i Glena Milera, izrazito muzikalan, sa brižljivo negovanim stilom i dobro „ispečenim“ zanatom, tokom šezdestih je važio za neprikosnovenog aranžera, trombonistu, dirigenta i, naravno, kompozitora.


„Mala priča“ (tekst: D. Kandić), kao tipičan Kotlićev rad, na divan način objedinjuje muzičke tendencije šeste decenije prošlog veka i ilustruje možda najznačajniju epohu jugoslovenskog džeza, punu entuzijazma i kreativnosti. Pesma se je, u Nadinoj interpretaciji, našla na kompilacijskom LP - u „Moja najlepša zvezda“ (1980), uz ostale Milanove evergrin melodije, a nekoliko godina kasnije i na albumu Duška GojkovićaAdio - Easy Listening Music", u instrumentalnoj verziji.


Da li zato što se radi o pesmi krojenoj baš po njenoj meri, ili usled nekog naročitog nadahnuća – tek treba reći da je ovo jedna od najboljih izvedbi Nade Knežević i ujedno jedna od najkvalitetnijih pesama iz njenog repertoara, bar kada se radi o domaćim autorima.




Нема коментара:

Постави коментар