Opatijski festival je šezdesetih godina bio muzička manifestacija na kojoj se je svake godine okupljala jugoslovenska muzička elita, od kompozitora, preko tekstopisaca i aranžera, pa do instrumentalnih i vokalnih izvođača. Uloga ovih poslednjih je uglavnom bila svedena na ulogu interpretatora takmičarskih kompozicija koje su obavezno predstavljane u dve verzije (tzv. alternacija).
Alternaciju su najčešće činili muški i ženski vokal, ali pojedine pesme to jednostavno nisu dozvoljavale. Na nosačima zvuka su objavljivane uspešnije izvedbe, ali se je pazilo da svaki pevač – učesnik festivala bude zastupljen na kompilaciji sa bar jednom numerom (od tri, koliko je svako najčešće pevao).
Tako su na Opatiji ’62 pesmu “Mili” izvodile Gabi Novak i Nada Knežević, mada se ta kompozicija uglavnom vezuje za ime ljupke Dedićeve supruge. Razlog za to verovatno leži u činjenici da je njen odnos prema sopstvenim festivalskim uspesima bio minuciozniji od Nadinog, pa je “Mili” našla mesto i na LP ploči “Gabi” iz 1973.
Autor melodije je Vili Čaklec, tekstopisac Drago Britvić, aranžman za Gabi potpisuje Stipica Kalogjera (njen tadašnji životni saputnik), a za Nadu Jože Privšek (čuveni slovenački džez pijanista). Pesma je bila nagrađena, a festival je zapamćen i po kompoziciji Eden baknež (Panče Pešev) u izvedbi Zorana Georgievog.
Gabi Novak i Nada Knežević se toliko razlikuju po senzibilitetu da su skoro neuporedive. A, ipak… počele su karijeru skoro u isto vreme, gaje izrazitu naklonost prema jazzu, obe su izvanredni interpretatori, i zbog toga ova paralela ima posebnu težinu.
Fotografija je sa Bleda, gde je 1961. održan drugi Jugoslovenski Jazz Festival na kome su obe pevačice učestvovale. Nažalost, nema njihovih zvučnih zapisa sa tog festivala (pa je ovo, uzgred, i poziv onima to eventualno poseduju). Pored njih je Dragutin Drago Diklić, nekada popularni hrvatski jazz muzičar.
Gabi Novak:
Nada Knežević:
Нема коментара:
Постави коментар