Nastavljamo sa kuriozitetima iz bugarske prestonice, gde su pre tačno pola veka objavljene i već predstavljene numere: “Amedeo”, “Julijana”, “Oči” i "Renato". Na redu je obrada pesme Kvinsija Džonsa (Quincy Jones), koju je Nada Knežević, pod imenom “Завещанието”, izvela uz pomoć orkestra ЕОБРТ.
Reč je o vrlo interesantnoj kompoziciji, čiji original nije lako otkriti: po atmosferi neodoljivo podseća na čuveni Kvinsijev „Quintessence“, ali se čini da je kao osnova poslužila neka druga pesma. Na ploči piše samo „Zaveštanje“, a to ne odgovara tematici prepeva. Adekvatniji naziv bi bio „Ta svetlost svuda oko nas“ ili "U času sna".
O interpretaciji se može reći da prevazilazi sve dosad čuvene raritete iz „Balkantona“, tj. da je gotovo besprekorna. Štaviše, ovo je možda najkvalitetniji tonski zapis gospođe Knežević iz tog doba i ne može se ni uporediti sa tragično pojednostavljenim džez obradama koje su izdate na jugoslovenskim pločama „Ciganska noć“ i „Muzika za igru“. Sama struktura pesme “Завещанието” je takva da dozvoljava pevačici da briljira, pa je i aranžman u službi njenog vokala, a to je ono što je Nadi Knežević oduvek bilo potrebno.
Нема коментара:
Постави коментар