18. 2. 2010.

Visoko za sva vremena



Prva dama jugoslovenskog džeza, Nada Knežević nedavnim koncertom najavila je svoj povratak na muzičku scenu*. Njene pesme smo zavoleli u vremenu kada su se snimale singlice (davno je to bilo), i tako je ostalo. Jer, nažalost, ne postoji nijedna LP ploča proslavljene pevačice**, koja je dizala publiku na noge po mnogim gradovima Evrope, Sovjetskog Saveza, sve do Njujorka i „Albert Fišer Hola“.

Davno, gotovo pre dvadeset godina, PGP RTS je objavio moju ploču sa hitovima, a da me ni telefonom nisu pozvali i obavestili o tome. Nikada nisam pristala da vidim tu ploču i ne priznajem je. Verujem da ćemo sada PGP RTS i ja uspeti da za publiku napravimo ploču koja će i njima i meni biti zadovoljstvo.“, kaže Nada Knežević, koju je na koncertu publika pozdravila ovacijama. Kako saznajemo – za saradnju sa prvom damom jugoslovenskog džeza zainteresovana je i jedna od najvećih svetskih produkcijskih kuća ITN.

* Članak je objavljen posle koncerta „Nada Beogradu“ 1995.
* *Postoji, kao što znamo. To je LP „Ciganska noć“.

***

Godina 1957. presudna je u njenoj karijeri – uspeh na audiciji u Udruženju džez muzičara i neočekivano – ponuda za prvi sledeći koncert na Kolarcu. Ogroman uspeh na tom koncertu i – za ono vreme prilično neuobičajeno – fotografija u novinama sa natpisom „Brz uspeh mlade džez pevačice“. (...)

Pred generacijski šarolikom publikom od dece predškolskog uzrasta do ljubitelja džeza koji su u trećem dobu, Nada je nastupila na sceni Doma sindikata, uz džez orkestar RTB - a i dirigenta Zvonimira Skerla. (...)

Svoje odsustvo sa scene Nada Knežević objašnjava: Istina, nije me bilo punih 25 godina na muzičkoj sceni. Imala sam razloga za tu pauzu – na meni je bila sveta dužnost i ogromna odgovornost – podizala sam svoja dva sina i bila im i otac i majka. Sada, kada su oni odrasli, osećam potrebu da se vratim muzici.”

Više od 600 telegrama čestitki stiglo je na dan koncerta Nadi Knežević. U publici je bilo mnogo njenih kolega pevača, brojnih poznatih ličnosti iz kulturnog i javnog života Beograda. Svima se učinilo da je koncert trajao prekratko, a zbog mnogobrojnih gostiju – Nada Knežević se odrekla bloka svojih najvećih hitova.

Presretna sam što je moj koncert održan upravo u vreme koje je proglašeno godinom kulture“, kaže Nada Knežević. Međutim, mislim da bi akcija „Lepše je sa kulturom“ morala da traje duže od 360 dana, jer se za mnogo više vremena mnogo toga dobrog i lošeg promovisalo putem medija, da bi se sada za kratko vreme napravio red.“

*** Priređivač je patio od „prerezanog članka“, ali u nameri da spoji nespojivo očigledno nije ni čitao to što piše. Tako je u prvom pasusu napravio nelogičan „skok“ iz 1958. u 1995. godinu, a onda je nešto što je Nada verovatno izjavila o svom sinu, učesniku koncerta, pripisano Zvonimiru Skerlu („Na njemu je bilo da te večeri opravda poverenje koje mu je dato. Srećna sam i što ga je publika tako lepo primila i dala mu podršku.“).

(iz CD booklet - a)

Нема коментара:

Постави коментар